Het Startgesprek is de aftrap van het project. Een financieel adviseur en een programmamanager van Stimulus komen bij u langs om de spelregels uit te leggen én uw vragen te beantwoorden.
Tijdens het Startgesprek krijgen projectpartners informatie over de financiële en administratieve vereisten en over de communicatievereisten. Hoe kunt u de administratie het beste inrichten? Welke valkuilen zijn er en hoe kunt u deze vermijden? Wanneer moet u een wijzigingsverzoek indienen en hoe doet u dat? Voor welke vragen kunt u terecht bij Stimulus? Al deze informatie is nodig om een correcte voortgangsrapportage te maken en de toegewezen subsidie uiteindelijk ook daadwerkelijk te ontvangen.
Drie tips van Stimulus voor het Startgesprek
- Vragen? Stel ze vooraf aan Stimulus.
- Zorg dat van alle partners een financiële en inhoudelijke vertegenwoordiger aanwezig is. Is er een communicatiemedewerker voor het project? Dan is het handig als die ook aanwezig is.
- Maak uw project tastbaar voor de programmamanager en financieel adviseur van Stimulus. Geef bijvoorbeeld een rondleiding in uw organisatie.
Lees het na in het EFRO-handboek
Alle vereisten voor financiën, administratie en communicatie voor uw subsidieproject zijn na te lezen in het EFRO-handboek.
Lees ook