Klaar voor de Start!

Het Startgesprek is de aftrap van het project. Een financieel adviseur en een programmamanager van Stimulus komen bij u langs om de spelregels uit te leggen én uw vragen te beantwoorden.

Tijdens het Startgesprek krijgen projectpartners informatie over de financiële en administratieve vereisten en over de communicatievereisten. Hoe kunt u de administratie het beste inrichten? Welke valkuilen zijn er en hoe kunt u deze vermijden? Wanneer moet u een wijzigingsverzoek indienen en hoe doet u dat? Voor welke vragen kunt u terecht bij Stimulus? Al deze informatie is nodig om een correcte voortgangsrapportage te maken en de toegewezen subsidie uiteindelijk ook daadwerkelijk te ontvangen.

Drie tips van Stimulus voor het Startgesprek

  1. Vragen? Stel ze vooraf aan Stimulus.
  2. Zorg dat van alle partners een financiële en inhoudelijke vertegenwoordiger aanwezig is. Is er een communicatiemedewerker voor het project? Dan is het handig als die ook aanwezig is.
  3. Maak uw project tastbaar voor de programmamanager en financieel adviseur van Stimulus. Geef bijvoorbeeld een rondleiding in uw organisatie.

Lees het na in het EFRO-handboek
Alle vereisten voor financiën, administratie en communicatie voor uw subsidieproject zijn na te lezen in het EFRO-handboek.

Lees ook