Van Euro tot Impact – Jaarverslag OPZuid 2018

Inmiddels zijn we halverwege de looptijd van het programma. We blikken terug en kijken vooruit. Ruim 100 miljoen euro subsidie is al verleend aan meer dan 400 innovatieve MKB’ers en kennisinstellingen. Samen zijn ze goed voor maar liefst 111 projecten die zonder deze financiële steun in de meeste gevallen niet of veel trager van de grond zouden komen. Projecten die een belangrijke bijdrage leveren aan onze maatschappelijke uitdagingen. Denk bijvoorbeeld aan innovaties in de zorg, het gebruik van natuurlijke grondstoffen in de industrie, voedselzekerheid, schoner vervoer, nieuwe energiebronnen en baanbrekende technieken op het gebied van dataverkeer.

En ondertussen bereiden we ons ook voor op de toekomst. Een nieuw Europees subsidieprogramma voor Zuid-Nederland is in de maak, dat vanaf 2021 zal starten en waarin aandacht zal zijn voor belangrijke transities o.a. op het gebied van klimaat, energie en arbeidsmarkt.

Meer weten?

In de publieksversie van het Jaarverslag OPZuid 2018 vindt u niet alleen de cijfers maar vooral een aantal leuke wetenswaardigheden en verhalen uit de praktijk.

Bent u nieuwsgierig naar al onze projecten? Kijk dan eens naar het projectenoverzicht op onze website.