Jaarverslag OPZuid 2019 nu beschikbaar

Bent u benieuwd naar de uitvoering van de OPZuid-projecten in het afgelopen jaar? Wat hebben de openstellingen opgeleverd? Welke projecten kunnen rekenen op financiële steun? Wat zijn de leerpunten die de deskundigencommissie aanvragers meegeeft en waarom is regionale samenwerking zo belangrijk? Dit en meer leest u in de publiekssamenvatting van het OPZuid Jaarverslag 2019.

Stuk voor stuk projecten die een belangrijke bijdrage leveren aan onze maatschappelijke uitdagingen. Denk bijvoorbeeld aan innovaties in de zorg, het gebruik van natuurlijke grondstoffen in de industrie, voedselzekerheid, schoner vervoer, nieuwe energiebronnen en baanbrekende technieken op het gebied van dataverkeer.

En ondertussen bereiden we ons ook voor op de toekomst. Een nieuw Europees subsidieprogramma voor Zuid-Nederland is in de maak, dat vanaf 2021 zal starten en waarin aandacht zal zijn voor belangrijke transities o.a. op het gebied van klimaat, energie en arbeidsmarkt.

Bent u nieuwsgierig naar al onze projecten? Kijk dan eens naar het projectenoverzicht op onze website.