The Railfree Train

Het onderhavige project heeft betrekking op de ontwikkeling van een duurzaam, self-guided voertuig waarmee we de efficiëntie aanzienlijk kunnen vergroten op vliegvelden en industrieterreinen. Hieronder een korte inleiding op de kansrijkheid binnen beide markten.

De wereldwijde transport van goederen is de drijvende motor achter de zeer sterke internationalisering en expansie van de economie. In de ontwikkelde landen, zoals USA, Duitsland, enz. is het luchtvervoer van goederen essentieel om samen met trein en scheepstransport concurrerend te blijven op de wereldmarkt.
Transport via de lucht is de snelste en meest recente manier om goederen te vervoeren. Het ultieme voordeel van het luchtvervoer ligt dus in haar snelheid, echter de kosten van de exploitatie ervan zijn hoog en omwille van fysische beperkingen vooral geschikt voor relatief lichte en kostbare ladingen. Een resultaat is de expansie van de luchthavens. Volgens prognoses van IATA en Boeing, zal de luchtvracht wereldwijd met bijna 5% per jaar groeien. Dit betekent een verdubbeling vóór het jaar 2030. En in de Aziatische landen ligt de groei zelfs nog hoger (zie bovenstaande figuren en de volgende bron: https://aviationvoice.com/air-cargo-posts-strongest-first-half-year-growth-since-2010-2-201708021151/).
Op bedrijfsterreinen worden veel goederen vervoerd van hal naar hal. Veel karretjes worden nog getrokken met dieseltractors en worden niet efficiënt benut. Voldoende parkeerplaats en monitoring van locaties van de karretjes vormt een probleem. Onze oplossing zal met minder karretjes meer vervoeren, kosten reduceren, 24/7 beschikbaar zijn, optimale benutting bedrijfsoppervlakte mogelijk maken en groei flexibel maken, terwijl just-in-time vervoer mogelijk blijft van voorraad, gereedschap en mensen. Het is tevens goed integreerbaar en draagt bij aan de modernisering.
Het doel van het project is om binnen 2 jaar tijd een vernieuwend en geautomatiseerd cargo transport systeem prototype voor vliegvelden en bedrijfsterreinen te ontwikkelen, testen en demonstreren.
Hiervoor worden high tech oplossingen bedacht en uitgewerkt voor de logistieke integratie op de 2 doelmarkten. De technologietransfer van navigatietechnologie, realtime monitoring en intelligente besturing van het transportsysteem zal gepaard gaan met logistieke data-analyses.

Projectinformatie

Programma:
Prioriteit
R&D samenwerking (R&D)
Regio
Noord-Brabant
Projectlocatie
Eindhoven
Startdatum:
01-03-2018
Einddatum:
29-02-2020

Begunstigde:

Begunstigde:
Deep Innovations BV
Adres:
Heike 7
Eindhoven
Nederland
Partner(s):
Deep Innovations BV; Unconstrained Robotics B.V. (Accerion)

Financiering

Rijk:
€ 100.000
Noord-Brabant:
€ 50.000
Limburg:
€ 50.000
:
€ 100.000
Totaal publiek:
€ 300.000
Totaal privaat:
€ 640.532
Totale subsidiabele kosten:
€ 940.532

Statistieken

Totale subsidiale kosten

Totaal publiek