educatie

OP-Zuid 2007-2013:/educatie

United World College Maastricht

Het United World College Maastricht is het internationale hart op het gebied van onderwijs in Maastricht. Het heeft een uniek onderwijsconcept dat een complete leerlijn voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 18 jaar inhoudt.

MVP: Realisatie kennis-, innovatie en Leer- werkomgeving

De inrichting en exploitatie van een kennis -en innovatiecentrum, inclusief een leer-werk/onderzoeksomgeving als hart van het Maintenance Valuepark. Het centrum initieert, stimuleert en begeleidt open innovatie en biedt een moderne praktijkomgeving aan voor onderwijs en bijscholing. De output is het tegengaan van de vergrijzing in de sector en de introductie van nieuwe maintenance services.

Bolwerk Sint Jan

De doelstelling is het opnieuw beleefbaar maken van de stadsentree door de reconstructie van het bolwerk met diverse ruimten voor informatieve, educatieve en commerciële activiteiten.

Technocollege/de Werelden

Het project beoogt een leeromgeving te creëren die optimaal aansluit bij de wensen van het bedrijfsleven in de regio Sittard-Geleen.

Catalyst

Ontwikkeling en bouw van een bedrijfsverzamelgebouw voor technostarters op het terrein van TU/e.

Voorbereiding internationale school Zuidwest Nederland

Het openen van en starten met een internationale school voor primair en secundair onderwijs in Breda op 1 augustus 2010 en het uitvoeren van alle noodzakelijke acties op het gebied van huisvesting, onderwijsprogramma, marketing en promotie, organisatie en samenwerking, exploitatie en fundraising.

Leven lang lerenservicecentrum EVC en E-portfolio

De doelstelling van het project is om een leven lang leren in Limburg op een hoger plan te tillen door het vergroten van de transparantie en de expertise in het speelveld van EVC tot HRM. Om deze infrastructuur naar de regio te kunnen bieden wordt een kennisinfrastructuur opgezet die toegankelijk is voor alle belanghebbenden.

Innoleren

Het inrichten van een 'loket' waar innovatievragen vanuit het bedrijfsleven in de toeristische & leisure sector samenkomen en neergelegd worden bij deskundigen & studenten voor verdere begeleiding (triple O).

Xedule

Ontwikkeling van een innovatief planningsysteem voor het plannen van individuele leerwegen ten behoeve van competentiegericht onderwijs voor MBO instellingen

Ontwikkeling nieuwe interactieve spelconcepten

Door innovatieve technologische ontwikkelingen te integreren, nieuwe spelconcepten ontwikkelen die bijdragen aan de ontplooiing en ontwikkeling van kinderen van 0 tot 12 jaar bij specifieke doelgroepen (onderwijs/BS0, zorgsector, vrije tijdsector, etc.).

Brabant Center of Entrepreneurship

Doelstelling van het project is het stimuleren en bevorderen van ondernemerschap onder de studenten van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) en de Universiteit van Tilburg (UvT).

Programmeerbare Dieselmanagementsysteem (PDS)

Ontwikkeling van een nieuwe elektronische diagnosetool die bestaat uit een hardware platform met in- en uitgangen voor uitlezen en aansturen van een dieselmanagementsysteem m.b.v. te ontwikkelen software. Het project richt zich op de sector onderwijs en leerbedrijven.

De Uitvinders

Doelstelling is een meer positieve profilering van de technische sector in het onderwijs, ten einde de instroom in technische opleidingen en beroepen te stimuleren en bijdrage aan de ontwikkeling en profilering van de regio´s Zuid-Oost en Midden Brabant als innovatieve, creatieve en technologische topregio´s.

Planningsmethode flexibele onderwijsprogramma’s MBO

Ontwikkelen van een eigen planningsapplicatie voor het MBO die vanaf 2010 Competentie gericht onderwijs moet invoeren.

Ontwikkeling van educatieve en interactieve letterblokken

Ontwikkelen van een nieuw en interactief spel- en leerproduct dat kinderen in staat stelt op autonome wijze woorden en zinnen te vormen, waarbij het product het kind begeleid en directe feedback geeft.

Powerpresenter

Ontwikkelen van software, applicaties, content en training voor presentaties. Voor bedrijven, overheid en opleidingsinstituten

TagTiles Board

Het ontwikkelen van een elektronisch spelbord, het TagTiles board, waarmee kinderen interactief m.b.v. fysieke objecten (blokken, vormen en andere objecten etc.) zich kunnen vermaken en spelenderwijs leren. Het bord is te voorzien van diverse content (software) en kan communiceren met andere objecten, waardoor het zeer interactief, eenvoudig aan te passen is aan individuele wensen en gemakkelijk uitbreidbaar is.

Kids University for Cooking

Beschrijving volgt