Projectbeschrijving

Sinds de opkomst van Virtual Reality (VR) hebben veel partijen in de leisure industrie gekeken naar de inzet van attractieve VR toepassingen. Dit is tot nu toe beperkt gebleven tot de opkomst van locaties waar men spellen met standaard VR headsets kan uitproberen. Daarnaast zijn er een aantal dure high-end VR toepassingen ontwikkeld, maar de aanschafkosten hiervoor zijn erg hoog.

Aanvrager Pillow Willow VR Studies BV. komt met een tegengeluid met de ontwikkeling van de ‘VR Experience Exodus Burned’. Exodus Burned is een betaalbare en uiterst attractieve VR ervaring, waarbij zowel de inhoud als de technologie vooruitstrevend zijn en tevens gemakkelijk te upgraden. Daarmee is Exodus Burned voor langere tijd aantrekkelijk om aan consumenten aan te bieden samen met de brugfunctie tussen actief sporten en gaming.

Bij de start van het spel ontwaken de spelers in een ruimteschip, genaamd Exodus. De koers van het ruimteschip is gericht op de zon en zal worden vernietigd. Om te kunnen ontsnappen uit het ruimteschip dienen de spelers in tien minuten verschillende korte VR mini-games spelen, waarin spelers samen of tegen elkaar spelen en springen, duiken, kruipen en rennen om de mini-games goed te voltooien.

Daarmee is Exodus Burned een VR totaalervaring en show. De spelers dragen een pak dat gebruik maakt van sensoren, zonder draden, en kunnen daardoor vrij bewegen. Het publiek (en ook online kijkers) kunnen invloed uitoefenen op de game én interacteren met de spelers. Deze aspecten maken Exodus Burned tot een unieke VR ervaring, die nog nergens ter wereld is gerealiseerd.

Door middel van een lening van € 395.000 uit het Leisure Ontwikkel Fonds Noord-Brabant (LOF Brabant) is Pillow’s Willow VR Studios B.V. in staat om de marktvalidatie en uitrol van Exodus Burned versneld te realiseren. Exodus Burned wordt in twee nader te bepalen flagstores in Noord-Brabant geïnstalleerd. In deze flagstores kan het publiek Exodus Burned ervaren en kunnen demonstraties worden gegeven. Nieuwe levels en toepassingen voor Exodus Burned worden als eerste in de flagstores uitgerold. Bovendien maken deze het mogelijk om gebruiksgegevens te verzamelen en te vergelijken en feedback van de locaties en de klanten te verkrijgen om daarmee Exodus Burned te verbeteren. Dankzij de LOF Brabant lening wordt Exodus Burned tevens via mobiele installaties op verschillende events ingezet.

In de media: